Stichting De Leidse Rederij
Gouden regels
1. Hoe gaat het met betaling?
Wij spreken met u af hoe de betaling van de tocht zal gaan. Dit kan per PIN (Maestro of V-pay) of contant in ons Havenkantoor, maar u kunt ook per factuur betalen.
Als u gebruik maakt van onze cateraar gaat de betaling áltijd per factuur. U krijgt deze binnen en week na de vaartocht van onze cateraar. In deze factuur zit de catering én de boothuur.
​
2. Is er muziek aan boord?
Ja! Iemand van uw gezelschap kan verbinding maken met onze on board radio-installatie en tijdens de tocht DJ spelen. Let op: Bij sommige boten gaat verbinden via Bluetooth, bij anderen met een aux kabel. Heeft uw telefoon geen aux-plugin? Neem dan zelf een verloopje mee.
​
3. Het is koud of het gaat regenen, wat nu?
Wij varen altijd, óók als het regent of koud is buiten. Voor een klein zomers buitje hebben wij paraplu’s die meegaan aan boord en bij koude dagen leggen we fleecedekens aan boord voor alle gasten.
​
4. Annuleren
Mocht het toch voorkomen dat uw vaartocht door omstandigheden niet door kan gaan bieden wij u altijd aan om de vaartocht te verzetten. Lukt dit niet dan hanteren wij de volgende annuleringsvoorwaarden;
Annuleren met catering aan boord: Als u gebruik maakt van catering via ons kunt u deze annuleren tot 3 dagen voor de vaartocht.
Annuleert of wijzigt u de catering binnen 3 dagen voor vertrek, dan brengen wij de kosten van de gehele catering in rekening.
Weersomstandigheden: Mocht het écht slecht weer worden, dan hanteren wij onze “slecht weer clausule”: u kunt de vaartocht tot 3 uur voor vertrek, in overleg, kosteloos annuleren.
Ook wij kunnen de vaartocht annuleren wanneer de weersomstandigheden te onveilig zijn om te varen.
​
15 maart tot 15 oktober: Annuleert u binnen 3 uur voor vertrek, dan brengen wij de kosten van de gehele vaartocht in rekening.
​
15 oktober tot 15 maart: tot 3 dagen voor de vaartocht kunt u nog kosteloos annuleren.
Annuleert u op de dag zelf brengen wij 50% van de kosten in rekening.
Annuleert u binnen 3 uur voor vertrek, dan brengen wij de kosten van de gehele vaartocht in rekening.
Annuleren vaartocht met meerdere boten: tot 1 maand van te voren kunt u kosteloos annuleren of deel van de boten annuleren.
5. Er willen toch meer/minder mensen mee, kan dit?
Het aantal gasten aanpassen is mogelijk. Als u geen catering heeft kan dit tot de maximale capaciteit van de boot bereikt is.
Heeft u wel catering dan kan u dit aanpassen tot drie werkdagen voor de vaartocht (i.v.m. inkopen). Voor de capaciteiten van de boten kan u op de website kijken bij: “Vloot”.
6. Wij maken gebruik van een catering arrangement, maar er is iemand met een allergie/ bijzondere dieetwensen, hoe werkt dat?
Ook dit is uiterlijk tot 3 werkdagen voor de vaartocht door te geven. In dat geval is (bijna) alles mogelijk.
​
7. Ik zou graag eigen catering mee willen nemen, kan dat?
U bent vrij om zelf hapjes en/of drankjes mee te nemen aan boord, maar wij kunnen in overleg ook een cateringarrangement op maat maken. Wij gaan er wel vanuit dat u na de tocht schoon schip maakt.
8.Ik kom met de auto, waar kan ik parkeren?
U kunt parkeren op Stadsparkeerplan Leiden, aan de Haagweg 8. Vanaf deze parkeerplaats rijden om de paar minuten gratis cityshuttles van en naar elke locatie in de binnenstad.
U kunt na uw bezoek aan Leiden even bellen met 071-512 00 71. De shuttlebus staat dan binnen een paar minuten voor uw neus om u naar uw auto terug te brengen.
9. Waar stap ik op/af?
In principe houden wij als op -en afstaplocatie altijd Apothekersdijk no. 5 het havenkantoor aan. Als u ergens ander wilt op- of afstappen, kunt u dat met ons overleggen. Wij rekenen dan voor/navaar kosten.
10. Ik heb een voorkeur voor een specifieke schipper, kan zij/hij mijn gezelschap varen?
Absoluut! Leuk dat u iemand kent die bij ons vaart. Stuurt u hem of haar zelf een berichtje? Dan kan de desbetreffende schipper in zijn/haar agenda kijken of er plek is voor uw leuke vaartocht.